Nowa ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV: usportowiony wariant pierwszego elektrycznego SUV-a marki
Jeszcze w tym roku wersja SPORTLINE uzupełni gamę modelową elektrycznego modelu ENYAQ iV. Czarne elementy nadwozia, duże obręcze kół ze stopów lekkich i obniżone sportowe zawieszenie nadadzą modelowi sportowego charakteru i podkreślą jego dynamikę. Usportowiony wariant SPORTLINE będzie dostępny w wersji ENYAQ iV 60, ENYAQ iV 80 oraz ENYAQ iV 80x z napędem na cztery koła. Ta ostatnia wersja będzie dostępna w drugiej połowie 2021 roku.
Określenie SPORTLINE dodane do nazwy modelu ŠKODY ENYAQ iV oznacza sportowy charakter i dynamiczne przyspieszenie. Właściciele ŠKODY ENYAQ SPORTLINE iV będą mogli wybrać spośród trzech opcji układu napędowego. Silnik elektryczny modelu ENYAQ SPORTLINE iV 60 z napędem na tylne koła generuje 132 kW (179 KM), jego maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm, a akumulator pojazdu ma pojemność 62 kWh (58 kWh) i pozwala na przejechanie ponad 400 km* w cyklu WLTP. Z kolei ENYAQ SPORTLINE iV 80 jest wyposażony w większy akumulator 82 kWh (77 kWh) i może pokonać ponad 520 km* w cyklu WLTP. Silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi generuje 150 kW (204 KM) mocy. Taki akumulator jest wykorzystany również w modelu ENYAQ SPORTLINE iV 80x. Ta wersja posiada napęd na wszystkie koła, moc 195 kW (265 KM), a jej maksymalny moment obrotowy to 425 Nm. Maksymalny zasięg tego wariantu wynosi ponad 500 km* w cyklu WLTP.
Doskonała dynamika jazdy dzięki dwóm napędom do wyboru i sportowemu zawieszeniu
ŠKODA ENYAQ iV niezależnie od tego, czy jest wyposażona w napęd na tylne, czy na cztery koła, oferuje wysoki maksymalny moment obrotowy, który – dzięki silnikowi elektrycznemu – jest dostępny natychmiast po naciśnięciu pedału przyspieszenia. Dzięki temu SUV zapewnia doskonałą dynamikę jazdy. Dostępne w standardzie sportowe zawieszenie modelu ENYAQ SPORTLINE iV zostało obniżone o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Wysokiej jakości detale podkreślają sportowy wygląd modelu ENYAQ SPORTLINE iV zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wariant ten, podobnie jak inne wersje modelu, produkowany jest w głównej fabryce ŠKODY w Mladá Boleslav. Jest to jedyny model elektryczny w Europie, oparty na modułowej platformie MEB Grupy Volkswagen, który nie jest produkowany w Niemczech.
Więcej na ŠKODA Polska, tutaj.